Fes el teu tema! Programa de Música i Creativitat.

Avui es celebra a la URV la primera sessió de formació als mestres que participen al projecte Fes el teu tema!, un nou programa creat per a escoles i instituts de secundària interessats en oferir una activitat de creació musical als seus alumnes.

Els alumnes estan influenciats significativament per la música, i poden utilitzar la música com a forma d’expressar-se, fer front a l’estrès i relaxar-se i divertir-se. És per això que Fes el teu tema! proposa un programa creatiu a on els alumnes s’endintzen a l’univers de les lletres per a crear música, i significat.

Entre altres, els alumnes han de:

1. Sel.leccionar lletres de les cançons que estan escoltant
  2. Compartir-les i analitzar-les
  3. Relacionar-les amb les seves experiències
  4. Ajudar a trobar connexions entre les diferents lletres compartides (temàtiques, altres)
  5. Escriure una lletra per a una cançó existent
  6. Crear llistes de reproducció de cançons per a diferentes temàtiques
  7. Crear el seu propi tema mitjançant la utilització de tecnologies obertes i accessibles

El programa finalitza en una posta en comú dels treballs realitzats per els alumnes dels diferents centres, incloguent les llistes de música creades i co-creades, i l’accés a un espai de discussió compartit.

Fes el teu tema! és un programa pilot coordinat per Elena Vercher Ribis del CEIP Cal.lípolis, amb el suport d’un Ajut PONT de la URV per a projectes educatius. El projecte està liderat per Eva de Lera Tatjer(estudiant de doctorat) i Janaina Minelli de Oliveira (Professora i Directora de Tesi), de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia Departament de Pedagogia – URV