Logo l@te
Logo URV
MILLORA DE LA COMPRENSIÓ LECTORA EN KISWAHILI A L'ESCOLA DE NAIROBI

MILLORA DE LA COMPRENSIÓ LECTORA EN KISWAHILI A L'ESCOLA DE NAIROBI

2018URVSOLIDÀRIA

2019 - 2019

El kiswahili és la llengua vehicular a les escoles de Kenya. No obstant això, molts dels estudiants parlen altres llengües aborígens a casa, i el kiswahili no és la seva primera llengua. Aquest fet implica que molts estudiants tenen dificultats de comprensió lectora, i aquest fet disminueix el seu procés d’aprenentatge.

L'objectiu d'aquest projecte és utilitzar StratApp (una aplicació educativa gratuïta creada en el marc d'un projecte europeu coordinat per Mar Gutiérrez-Colon) per millorar la seva comprensió lectora. StratApp és una aplicació mòbil que es pot omplir amb qualsevol tipus d'activitats de comprensió de text i de lectura i funciona com un joc: l'estudiant ha de llegir el text, respondre les preguntes, fer les activitats i, si són correctes, passar a un nova pantalla. L’estudiant també rep feedback immediat. Els professors que participin en aquest projecte hauran de buscar textos, crear les activitats i pujar-los a l'aplicació. Un cop fet això, el joc pot començar a utilitzar-se.

Els estudiants rebran una tauleta amb l'aplicació i hauran de jugar amb ella fins que superin tots els nivells: esperem que els estudiants es beneficiïn amb una nova metodologia; així com millorar la seva comprensió lectora.
Durant l'acció, els professors / investigadors participants realitzaran una investigació senzilla (pre-post-test) per comprovar si l'aplicació ha estat útil per millorar les seves habilitats de lectura i si hi ha necessitat de qualsevol tipus d'ajust. Una vegada finalitzada aquesta acció (després d'un any), les taules i l'aplicació amb les activitats estaran a punt per ser utilitzades per altres estudiants de l'escola i fins i tot descarregades per altres estudiants en altres escoles. De fet, qualsevol que vulgui millorar la seva comprensió lectora a Kiswahili ho podrà descarregar.

Participants

Nom Centre
Mar Gutiérrez-Colón Plana Universitat Rovira i Virgili
Alicia Ndegwa Laureate School, Kenya
Ester Torres Simón Universitat Rovira i Virgili
Vanessa Esteve González Universitat Rovira i Virgili

Programa d'ajuts

Objectiu general: Millorar el procés d’aprenentatge dels alumnes mitjançant la introducció de noves metodologies que puguin millorar la seva motivació. 

Objectiu específic: Millorar la capacitat de comprensió lectora de la llengua suajili amb l'ús d'una aplicació gamificada.

No existeix una metodologia específica, els mètodes d’ensenyament seleccionats i utilitzats pel professor influeixen molt en l’aprenentatge dels alumnes i en el domini de les llengües estrangeres (Felder i Henriques, 1995; Khandaghi i Farasat, 2011; Opdenakker i Damme, 2006). Com a observació general, cap dels mètodes és millor o superior a un altre, tal com explica Frunza (2014). El que té la màxima importància és la capacitat del professor de seleccionar el mètode adequat que serà efectiu per a l'estudiant en la lliçó que s'imparteix (Frunza, 2014).