Logo l@te
Logo URV

Publicacions

A continuació es presenten les publicacions realitzades pel grup de recerca ARGET (Applied Research Group of Educational Technology) del Laboratori, i altres publicacions en les quals hem participat:
Implementación y validación de una gincana para aprender genética en educación secundaria (Implementation and validation of a gymkhana to learn genetics in secondary education)
Competencia digital docente, actitud y uso de tecnologías digitales por parte de profesores universitarios
  • Paz-Saavedra, L.E., Gisbert Cervera, M., & Usart-Rodríguez, M. (2022). Competencia digital docente, actitud y uso de tecnologías digitales por parte de profesores universitarios (Teacher digital competenceattitude and use of digital technologies by university professors)Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, 63, 93-130. https://doi.org/10.12795/pixelbit.91652

  • Enllaç: https://doi.org/10.12795/pixelbit.91652
Gender-sensitive sentiment analysis for estimating the emotional climate in online teacher education
  • Usart, M., Grimalt-Álvaro, C. & Iglesias-Estradé, A.M. (2022) Gender-sensitive sentiment analysis for estimating the emotional climate in online teacher education. Learning Environ Researchhttps://doi.org/10.1007/s10984-022-09405-1

Sustainability and the 2030 Agenda within schools: A study of school principals’ engagement and perceptions
Una solución tecnológica para personas con discapacidad intelectual en situaciones de emergencia
Llibre d’actes FIET2021: La investigació i la innovació en Tecnologia Educativa a l’era digital. Publicacions URV
Una experiencia de aprendizaje-servicio para el desarrollo de la competencia digital docente desde la perspectiva del uso inclusivo de las tecnologías digitales en la universidad
  • Sanz-Benito, I.; Molero-Aranda, T. & Lázaro-Cantabrana, J.L. (2022). Una experiencia de aprendizaje-servicio para el desarrollo de la competencia digital docente desde la perspectiva del uso inclusivo de las tecnologías digitales en la universidad. En Román-Graván, P., Barragán-Sánchez, R., Gutiérrez-Castillo, J.J., y Palacios-Rodríguez, A. Dibujando espacios de futuro inclusivos con TIC en Educación Infantil (pp. 492-497). Grupo de Investigación Didáctica. https://bit.ly/3Mu9fnI

  • Enllaç: https://bit.ly/3Mu9fnI
Evaluación de la competencia digital del alumnado de ciclo superior de primaria en Cataluña
Flipped Learning y su distribución de los tiempos de aprendizaje: Una experiencia en educación secundaria
Pilot study of real-time Emotional Recognition technology for Secondary school students.
Assessment of the ability of game-based science learning to enhance genetic understanding
Effects of the Pandemic on Education: The Case of Spain
Learning Analytics for Smart Classroom
Competencia  Digital  Docente:  autopercepción  en  estudiantes  de  educación
Training pre-service teachers to enhanced digital education
Feeding Competence in Secondary Education Textbooks
Developing digital teaching competence through a university service-learning experience promoting inclusive use of digital technologies.
  • Sanz-Benito, I., Molero-Aranda, T. & Lázaro-Cantabrana, J. L. (2022). Developing digital teaching competence through a university service-learning experience promoting inclusive use of digital technologies. In R. Romero-Tena, C. Llorente-Cejudo, S. Martínez-Pérez & M. Rodríguez-Gallego (Eds.), Technologies in Childcare Education to draw up future inclusive spaces: blurring the present (chapter 19). Thomson Reuters. https://tmsnrt.rs/3yceZOv

     
  • Enllaç: https://tmsnrt.rs/3yceZOv